Ügyfélorientált vállalat
Ügyfélérték megértése
Ügyfélérték megértése
Milyen az ügyfélorientált vállalat?
Az ügyfélorientált vállalat fókusza az értékteremtés folyamatos és rendíttethetetlen fejlesztése, amely a vállalat minden döntési szintjén és minden munkatársi tevékenységében megjelenik.
Miért fontos, hogy egy vállalat ügyfélorientált legyen?
Az egyre erősödő verseny és a gyors technológiai fejlődés átalakítja az értékláncokat. A fokozódó versenyben azon vállalatoknak van esélyük sikerre, akik felismerik, hogy csak akkor tudnak lépést tartani a változásokkal, ha a vállalat összes emberi erőforrása a maga szintjén minden nap részt vesz ebben az adaptációs folyamatban.
- A vállalat dolgozóinak, de elsősorban vezetésének meg kell értenie a vállalat értékteremtésének alapjait – értékteremtő tevékenység, az értékteremtéshez szükséges tevékenység és a nem értékteremtő tevékenységek.
- Az értékteremtési koncepcióra alapuló stratégia kialakítási és végrehajtási eszközeinek, a napi működést javító, a termékfejlesztési és az üzletfejlesztési munkaszervezési szemlélet és módszerek kialakítása.
- Az ügyfélkapcsolat tervezésének szisztematikus módszerének kialakítása.
- Mik a legtipikusabb gátjai az ügyfélorientált működés kiépítésének?
A legnagyobb fékezőerő a hagyományos hierarchiára épülő vállalatvezetési kultúra. Ebben a rendszerben a vezetés pozícióját az információ, az elkölthető büdzsé és a vezetett emberek száma jelképezi – melyek az ügyfélérték-teremtés szempontjából nem relevánsak. Az ügyfélorientált vállalat a hagyományos vállalati piramist megfordítja, és azon dolgozik, hogy az értékteremtésben résztvevő munkatársak a lehető leghatékonyabban működtessék, javítsák és fejlesszék az értékáramot. - Van-e a fent említett elemek közt hangsúlyeltolódás iparágak szerint?
Az alapszemlélet mindenütt ugyanaz, a gyorsan változó/digitalizálódó iparágakban a termékfejlesztés és új üzletfejlesztés szerepe hangsúlyosabb, a lassabb iparágakban a hatékonyság javítása a fő fókusz. - Kinek érdemes részt venni a fenti előadásokon?
Az előadások középvezetőknek és fejlesztésben résztvevő munkatársak számára előnyös. Felsővezetők számára a Bimodális vállalat 2 napos workshopot ajánljuk, az előadások mellett a vállalat konkrét helyzetére és feladataira levetítve, a vezetési dilemmákra reflektálva határozzunk meg a lehetséges fejlesztési irányokat.
Mik a főbb lépései?
A fenti eszközrendszerbe 2 órás előadás + Q&A ad betekintést, mely alapján a ki lehet választani a vállalat működésfejlesztési területeit.
Milyen eredményt várhatunk tőle?
Hatékonyabb működést, gyorsabb termékfejlesztést, eredményesebb innovációs tevékenységet.
Tipikus kérdések: